Grunnlovsfeiring med festkonsert og bildeutstilling i Åsatun!

Åsane Historielag må selvfølgelig markere 200-årsjubileet for grunnloven i Åsane! Det gjør vi med å invitere til FESTKONSERT i Åsatun!

Festkonsert i anledning grunnlovsjubileet i Åsane
(Trykk på bildet for å se det i stort format)
Søndag 25. mai kl. 17.00 feirer vi 200-års jubileet for Grunnloven. Historielaget inviterer til FESTKONSERT i Åsatun med Bergen Nord Kammerkor, skuespiller og sanger Ragnhild Gudbrandsen og musikerne Dag Arnesen og Olav Dale.  Konsertprogrammet er bygget rundt begrepene kjærlighet, likeverd, toleranse og frihet. Publikum inviteres til en spennende reise i tekster og musikk som gir perspektiv på disse begrepene. Konserten spenner over de 200 årene som Norge har hatt sin egen grunnlov. Det hele starter med en refleksjon omkring Grunnloven, ført i pennen av professor Frank Aarebrot ved UIB, og tar oss fram i tid til dagens samfunn og utfordringer vi står overfor i hverdagen.

Som medarrangør håper vi i historielaget på stort frammøte. Dette blir en flott opplevelse, og vi oppfordrer derfor medlemmene  til å ta turen til Åsatun denne søndagen. Da vil du også få med deg en bildeutstilling med historiske bilder knyttet til 17. mai-feiring i Åsane gjennom tidene samt andre bilder som passer til anledningen. Bildeutstillingen åpner kl. 1600, mens festkonserten starter kl. 1700!

Billetter!
Kjøper du billetter gjennom historielaget er billettprisen er kr. 200,-!  (ordinærpris er kr. 250,-) Vil du sikre deg billett? Send epost til aasane.historielag@gmail.com, ring 41146836 (e. kl. 18) eller kom innom kontoret vårt i Åsatun torsdag 8. mai kl. 19-21 eller torsdag 22. mai mellom 19-21.

Søndag, 25 mai, 2014 - 17:00 til Mandag, 26 mai, 2014 - 16:45